Frågor och svar om hemlarm

Vad händer om jag missar att svara på larmet?

Du väljer själv vad som ska hända om du inte har möjlighet att avisera ett larm. Alternativen är följande: Antingen går larmet vidare till den bemannade larmcentralen eller så kan väktare skickas per automatik efter en tid. Trygghetslarm och röklarm går alltid direkt till larmoperatör som kan ta hand om larmet.

Vad händer med bilderna?

Vi värdesätter integritet väldigt högt, av den anledningen lämnar inga bilder dig om du inte själv önskar så. Bilderna sparas i 30 dagar i larmtjänsten, sedan raderas de.

Jag har husdjur, fungerar larmet ändå?

Ja, absolut. Vi skräddarsyr larmet så att det passar dina önskemål och behov.

Är larmet godkänt av försäkringsbolaget?

Alla våra larm är godkända av Svenska Stöldskyddsföreningen SSF och installeras enligt all gällande standard.

Behöver jag ha fast telefoni för att ha larm?

Nej, Cubsec tillhandahåller all den kommunikation som behövs för larmet.

Kan larmet vara på när jag är hemma?

Larmet kan inte bara vara på, vi rekommenderar att du har det aktivt till exempel när du sover. I vårt hemmaläge styr du själv vilka komponenter som ska vara aktiva.

Jag ska flytta, vad ska jag göra med larmet?

Slå oss en signal för att diskutera vad som passar dig bäst i händelse av flytt. Antingen flyttar du med dig larmet till nästa adress eller så ser vi till att nästa ägare tar över larmet, hur som helst vill vi föra en dialog med dig.

Jag ska renovera hemma, vad ska jag göra?

Ring oss så vi kan sätta ditt larm i serviceläge innan du plockar ner komponenterna för att motverka att larmet löser ut i onödan.

Hur lång tid tar en väktarutryckning?

Vi skickar alltid närmaste tillgängliga väktare till din bostad. Väktarna tar sig fram så fort trafiklagarna tillåter.

Äger jag mitt larm?

Ja, när bindningstiden har löpt ut äger du hela din utrustning.

Hur blir jag kund?

Boka ett hembesök här på hemsidan eller slå en signal till våra duktiga säljare så hjälper vi dig mot en tryggare vardag redan idag.