Inför ditt köp

Har du bestämt dig för att investera i ett säkrare hem? Här följer lite vanliga frågor som vi stöter på. Hittar du inte svaret du söker så är du alltid välkommen att kontakta oss.
Till beställning

Kan jag installera larmet själv?

Ja, om du är lite händig och van vid att fixa hemma så är det inte speciellt svårt. Vi har grundlig installationsguide som tar dig genom processen steg för steg. Läs mer här.

Installerar Cubsec i hela Sverige?

Ja, Cubsec installerar i hela Sverige. Tänk på att vi måste kunna komma fram på farbar väg till installationsadressen. Vid installation på öar måste det finnas båtförbindelse. Priset för våra paket kan variera beroende på vart i landet installationen skall ske. Med vår postnummer-väljare hittar du alltid rätt.

Är Cubsec certifierade/godkända?

Cubsec AB har funnits sedan 2003 och har flera certifieringar utfärdade av Svensk Brand- & Säkerhetscertifiering AB. Företaget är ISO certifierade enligt ISO 9001 och 14001. Cubsec är även ett auktoriserat larmcentral- och bevakningsföretag med tillstånd av Länsstyrelsen.
Alla våra medarbetare är godkända och säkerhetkontrolleras både innan och under sin anställning. Cubsec innehar högsta kreditvärdighet av UC – allt för att du som kund skall känna dig trygg.

Kan jag få väktartjänst överallt?

Cubsec erbjuder väktartjänst på många ställen. I flera regioner är det Cubsecs väktare som utför tjänsten med regionalt starka vaktbolag. På vissa orter erbjuds inte fri väktartjänst, vilket även innebär att även ”ej fri väktartjänst” finnas tillgängligt. Med vår postnummer-väljare får du alltid aktuellt utbud av tilläggstjänster.

Fri väktartjänst eller inte?

Har du valt vår månadstjänst ingår alltid Larmcentralstjänst och larmberedskap. Detta ger dig möjlighet att begära larmutryckning med väktare vid behov förutsatt att tjänsten erbjuds för ditt postnummer. Du betalar då från 1200 kr per utryckning beroende på vart du bor (se hela listan här). Med tillvalet Fri larmutryckning slipper du en tillkommande kostnad från 1200kr per utryckning vid skarpa larm och betalar istället löpande per månad. I slutändan avgör din plånbok och dina behov vad som passar dig bäst.

Kan jag få larm utomhus och behövs tillstånd?

Ja, Cubsec erbjuder utomhuslarm med bildöverföring. Utomhuslarm kan användas för att larma runt hus, på uppfart eller mot parkering där stöldbegärlig egendom finns uppställd (husbil, båt, ATW, snöskoter m.m). Det krävs inget tillstånd för att övervaka din egen tomt. Tänk på att kameradetektor inte skall sitta så att den ser granntomt eller allmän väg. Vid tätbefolkat område rekommenderar vi därför att kameradetektor sitter vänd mot fastigheten.

Jag har husdjur, fungerar larmet ändå?

Ja, absolut. Du väljer själv om du vill ha en detektorer som klarar husdjur på upp till 20-25 kg.

Är larmet godkänt av försäkringsbolaget?

Alla våra larm där Cubsecs månadstjänst ingår är kopplade till våran egna försäkringsgodkända- och certifierade larmcentral. Vår larmcentral är certifierad enligt SSF 136:4 vilket innebär att du normalt får rabatt på din försäkring.

Behöver jag ha fast telefoni för att ha larm?

Nej, Cubsec larmsystem kommunicera normalt både över bredband och GMS (4G) om detta valts i månadstjänsten. Centralen behöver tillgång till vägguttag samt Ethernet uttag med bredbandsanslutning. Saknar du fast bredband kan mobilt bredband med en 4G router som har Ethernet uttag användas. Ajax GSM-anslutning med 4G (tilläggstjänst som du väljer till i månadstjänsten) är endast en backup och bör inte användas permanent. Centralen kan även anslutas med WiFi, men fast nätverk är att föredra.

Kan larmet vara på när jag är hemma?

Med våra hemlarm har du alltid möjlighet att låta larmet vara på i valda delar av ditt hem även när du är hemma. Du väljer själv vilka delar som ingår i hemmaläget. Sabotagelarm och rökdetektorer är alltid aktiverade oavsett om larmet är tillkopplat eller inte.

Äger jag mitt larm?

Ja, du äger hårdvaran från första dag som fullbetalning erlagts. Har du valt till månadstjänst har den en bindningstid på 12-24 månader, vilket även ger rabatt på hårdvaran. Efter att bindningstid löpt ut fortlöper avtalet helt utan bindningstid.

Kan jag välja till tillbehör i efterhand?

Ja, det är fullt möjligt. Du kan även beställa ytterligare hembesök av professionell tekniker om du inte önskar installera på egen hand.
Idag går det inte att beställa tillbehör till befintligt system på vår hemsida. Kontakta istället order@cubsec.se för att göra tilläggsbeställningar.

Kan jag addera tilläggstjänster i efterhand?

Ja, det är möjligt. Du kan välja till tjänster när du vill. Efter det att eventuell bindningstid för månadstjänst löpt ut står det dig fritt att även välja bort tjänster som du inte längre önskar.

Hur blir jag kund?

Cubsec erbjuder endast försäljning via cubsecalarm.se. Enklast och bäst pris får du alltid genom att beställa här. Är du osäker på vilka tillbehör (detektorer) du behöver kan du beställa ett grundpaket och därefter komplettera vid ett senare tillfälle.

Hur betalar jag grundpaketet?

Cubsec samarbetar med Klarna Du hittar allt du behöver veta i våra köpvillkor.

Hittade du inte vad du sökte?

Ställ en fråga via formulär eller chatt. Har du redan ett larm från oss och behöver hjälp finns mer kunskap samlad i vårt supportcenter, läs mer.